Ébresztő

A kártyajáték kerettörténete szerint a játékosok álmukban egy 21. századi kelet-európai diktatúrában élnek, ahol a hétköznapok túlszaturálva pörögnek előttük, néha édes, néha rémálom formájában. A cél, hogy valaki felébredjen. A Kolorádó fesztivál egyik szervezője, Kocsis András álmodta meg az Ébresztő kártyát, alapötlete az volt, hogy társadalmi jelenségeket jelenítsen meg játékos formában, anélkül, hogy kínos vagy cringe lenne az eredmény. A játék menete olyasmi, mint az uno-ban, körönként lehet rakni, színre színt, jelre jelet. Minden kártyának van valamilyen akciója, amit végre kell hajtani, ha valaki lerakja. Újdonság az uno-hoz képest, hogy vannak karakterkártyák, amelyek befolyásolják a játékosok játékélményét pozitív vagy negatív irányba. A politikus karakterkártyával pl. bármilyen kártyát lehet rakni, az allergiás kártyával viszont csak egyfélét. A láncdohányos kártyával minden kör elején tarhálni kell valakitől egy kártyát, a nihilistával pedig nem szólalhat meg a játékos. Van egy csomó összelinkelés játékosok között, mindig van valaki, aki nyílt lapokkal játszik, és sok más apró részlet került bele, ami izgalmassá teszi a játékot.



Fellépők